Zakres pomocy
- zajęcia socjoterapeutyczne w grupie do 4 osób
- terapia ręki
- terapia dla dzieci i młodzieży mających problemy w relacjach z rówieśnikami, rodziną, mających lęk przed szkołą lub zachowujące się agresywnie
- rozmowa wspierająca
- terapia pedagogiczna
Indywidualne podejście i terapia
Każde dziecko jest unikalne, dlatego nasze podejście jest zawsze indywidualnie dostosowane do jego potrzeb. Współpracujemy z rodzicami i opiekunami, aby zapewnić najbardziej efektywne formy wsparcia, które mogą obejmować terapię indywidualną, zajęcia grupowe, warsztaty dla rodziców oraz konsultacje z nauczycielami i innymi specjalistami.
Rozmowa wspierająca
Rozmowa wspierająca opiera się na doraźnej pomocy psychologicznej. Ten rodzaj krótkotrwałej terapii skierowany jest dla osób w kryzysie, potrzebujących wsparcia emocjonalnego czy rozmowy. Rozmowa wspierająca różni się od tradycyjnej psychoterapii tym, że pacjent nie pracuje nad zrozumieniem i przepracowaniem problemu, ale skupia się na uzyskaniu harmonii i poprawie samopoczucia tu i teraz.
Zapraszam na konsultacje jeśli potrzebujesz wsparcia – wysłucham Twoich potrzeb, trudności i wątpliwości. Taka rozmowa może wystarczyć do rozwiązania problemu lub pozwoli spojrzeć na Twój problem inaczej.
Oferta skierowana jest zarówno dla dzieci, młodzieży i dorosłych.
Terapia pedagogiczna
Terapia pedagogiczna to proces długotrwałych oddziaływań nastawionych na pomoc dziecku. Celem jest niwelowanie trudności, przyczyn i objawów niepowodzeń szkolnych. Terapia dąży do wszechstronnego rozwoju zdolności poznawczych, percepcyjno-motorycznych, pomaga w realizacji obowiązków szkolnych. Terapia wymaga ścisłej współpracy na linii terapeuta – dziecko-rodzic.
Terapią mogą być objęci:
- Uczniowie dyslektyczni – specyficzne trudności w czytaniu
- Uczniowie z dysgrafią – specyficzne trudności w pisaniu
- Uczniowie z dysortografią – specyficzne trudności w opanowaniu poprawnej pisowni, w szczególności pod względem ortograficznym
- Uczniowie z dyskalkulią – trudności z liczeniem pamięciowym, z opanowaniem materiału z matematyki
Oferta skierowana jest do dzieci w wieku 7 do 11 lat.
Terapia ręki
Ręce to jedno z najcenniejszych narzędzi poznania, a co za tym idzie, nabywania nowych umiejętności, czyli rozwoju. Rola ręki szczególnie widoczna jest w obszarze samoobsługi, komunikacji, w nauce i zabawie.
Terapia ręki do której zapraszam ma na celu zaangażowanie całej kończyny górnej w wykonywanie różnorodnych zadań poprawiających jej funkcjonowanie i doskonalenie ruchów precyzyjnych , w tym także przygotowanie ręki do jednej z najwyższych funkcji jaką jest pisanie.
Do współpracy zapraszam dzieci, u których występują:
- problemy z koordynacją obu rąk: wycinanie nożyczkami, manipulacja przedmiotami, jedzenie sztućcami
- problemy z nauką samoobsług: ubieranie się, zapinanie guzików, mycie rąk, zdejmowanie skarpetek, wiązanie sznurówek
- nieadekwatne dostosowanie siły i szybkości ruchów do wykonywanej czynności,
- zaburzenia sprawności grafomotorycznej – dziecko nie lubi nie umie wycinać, rysować, malować, ma niedokładne i niestaranne pismo, każda nowa forma zajęć z wykorzystaniem umiejętności rąk nie sprawia dziecku przyjemności, trudności w trzymaniu kredek czy ołówka, przedmioty wypadają w dłoni lub przebijają kartkę pod ich naciskiem,
- trudności z koncentracją, nieprawidłowa postawa ciała,
- niechęć do dotykania rożnych faktur,
- zbyt wolne tempo wykonywania różnych czynności manualnych, co prowadzi do niestaranności
- Występowanie obniżonego lub podwyższonego napięcia mięśniowego w obrębie kończyny górnej oraz obręczy barkowej
Ćwiczenia dobieranie podczas zajęć rozwijają wszystkie funkcje motoryczne. Ćwiczenia są indywidualnie dopasowane do potrzeb dziecka. Rodzic otrzymuje instrukcje, jak samodzielnie może wspierać rozwój swojego dziecka.
Oferta skierowana jest dla dzieci w wieku od 6 do 9 lat.
Zajęcia socjoterapeutyczne
Socjoterapia kierowana jest przede wszystkim do dzieci i młodzieży nie radzącej sobie z własnymi emocjami, mającej problemy z kontrolą zachowania, zamkniętej w sobie lub przejawiającej inne kłopotliwe zachowania.
Zajęcia mają charakter cyklicznych spotkań grupowych (do 4 osób), na które składają się rozmowy, odpowiednio dobrane gry, zabawy. Dzięki systematycznym spotkaniom i realizacji programu dzieci i młodzież nabywają umiejętności, które pozwalają im sprawniej funkcjonować społecznie i radzić sobie z różnymi problemami.
Oferta skierowana jest dla dzieci i młodzieży w wieku od 7 do 14 lat